O3 czym się różni silnik 1.2 TSI 63 KW od 77 KW

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • darek0808
    Classic
    • 2013
    • 25

    #76
    Dig Dug,
    Proszę zrozum, ze nie wszyscy jeżdżą często po autostradach, nie wszyscy potrzebują super mocy i elastyczności, fabia to nie octavia, tak samo jak octavia to nie superb i mając silnik 85 KM można płynnie się poruszać i nie tamować ruchu (to zależy głównie od kierowcy a nie od silnika). I wreszcie znajda się użytkownicy, którzy będą zadowoleni z niskiego spalania oraz niższego kosztu zakupu, i nie będą pisali tego na siłę.
    Po to skoda daje wybór silników oraz możliwość jazdy próbnej. Przecież to jest świadomy wybór ...
    Jak znajdę wolną chwilę poszukam tych danych na temat elastyczności.

    I jeszcze jedno. Lubię sobie szybciej pojeździć, wyprzedzać inne pojazday, mieć zapas mocy, ale mam znajomych, których to nie rajcuje i tyle... Trzeba to zaakceptować.

    Komentarz

    • Dig Dug
      L&K
      S_OCP Member
      • 2005
      • 1306
      • Seat

      #77
      spike1314, Bo ludzie mają różne powody takiej jazdy: boją się prędkości, względnie jadą z aktywnym tempomatem (czytaj żona, teściowa) albo szkoda im tych 1-2 litrów na 100 km bo w sumie to jadą kilkadziesiąt kilometrów i te 15 minut ich nie zbawi, a w końcu mają słaby silnik, stare auto które hałasuje przy takich prędkościach i jadą w granicach komfortu jazdy (ja tak mam).
      Drażniące jest to dopiero jak masz 500 i więcej kilometrów do przejechania i te 20-30 km/h szybciej robi defakto 1-1,5 godziny na trasie. Wtedy można się zdenerwować jak ktoś przeszkadza w jeździe.

      marlej108, I właśnie takie auto mi się marzy. Zostawiam F2 żonie i niech się toczy 70 km/h a ja jeżdżę normalnie :diabelski_usmiech
      Była O1 jest F2.

      Komentarz

      • Coke
        Elegance
        • 2010
        • 771
        • Octavia II (1Z3)
        • AUM 1.8 20VT 150 KM
        • BWA 2.0 TSI RS 200 KM

        #78
        Co do możliwości to kilka v maxów udało mi się przetestować i wygląda to następująco:

        1. Skoda Roomster 1.2 TSI 105 KM 5 biegów = realne na prostej to jakieś 195 km/h, przy lekkich górkach da się dojść do 200.

        2. Skoda Rapid 1.2 TSI 105 KM 6 biegów = 203 km/h na 5 tym biegu
        Skoda Octavia I 1.8T 20V 209 KM & 329 Nm 2007r by TuneUp Gdańsk

        Komentarz

        • lukaszc2
          Rider
          • 2013
          • 376

          #79
          Panowie i Panie tak czytam te wypowiedzi na temat silnika 85 KM (mam taki silnik) i wychodzi na to, że wszyscy mają bardzo duże moce jeżdżą szybko i dynamicznie tylko dlaczego jak jadę swoim samochodem 85 KM (czyli jak to ktoś nazwał silnikiem od kosiarki) cały czas muszę hamować wyprzedzać itp. przecież powinno być na odwrót z tym silnikiem od kosiarki powinienem być kapelusznikiem i zawalidrogą a jest odwrotnie nawet na autostradzie. Panowie przejedźcie się O3 1,2 85KM a potem oceniajcie oczywiście dla zabawy przydało by się i 300 KM mechanicznych tylko po co. A jak czytam, że ktoś określa prędkość 200 km/h jako przelotową na autostradzie to albo mieszka w Niemczech i to zachodnich albo autostradę widział w TV jak ją otwierali. Czasami szkoda jest 10 000 zł żeby mieś kilka koni więcej co przekłada się na 4 sekundy w przyśpieszeniu do 100 km/h które to 4 sekundy wykorzysta się sporadycznie.
          Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

          Komentarz

          • Dig Dug
            L&K
            S_OCP Member
            • 2005
            • 1306
            • Seat

            #80
            lukaszc2, Zwróć uwagę, że nikt nie bierze pod uwagę jazdy z max prędkościami, ani startów do 100km/h. Dynamika jazdy w pierwszym momencie zależy od kierowcy, a dalej od auta (z tym, że "z pustego to i Salomon nie naleje").

            W ocenie walorów użytkowych auta brane jest tylko i wyłącznie zbieranie się auta na 4, 5 biegu w zakresach jak wcześniej wskazano. Związane jest to z jego bezpieczeństwem czynnym (szybkość wykonania manewru wyprzedzania, zmiany pasa itp.) i z komfortem utrzymania stałej prędkości przy zmianie nachylenia drogi, przy zwiększonym załadunku itp.

            Jazda kapelusznika ze stałą prędkością czy to 50, czy 80 km/h może być równie dobrze realizowana przez Octavię RS jak i Daewoo Tico, ale jak trzeba wyprzedzić, albo zaczyna się podjazd i masz 4 osoby na pokładzie, albo szybkie wyprzedzenie na chwilowym rozszerzeniu drogi do 2 pasów (celem wyprzedzenia ciężarówek) wtedy widać czym jedziesz. I o to tu chodzi, wychodzi szydło z worka i albo moc jest wystarczająca, albo nie.

            Przytaczana prędkość 130-140 km/h związana jest z obrotami silnika co wpływa na hałas, spalanie w aspekcie wyższości skrzyni 6 nad 5. :|
            Była O1 jest F2.

            Komentarz

            • lukaszc2
              Rider
              • 2013
              • 376

              #81
              Zamieszczone przez Dig Dug
              Przytaczana prędkość 130-140 km/h związana jest z obrotami silnika co wpływa na hałas, spalanie w aspekcie wyższości skrzyni 6 nad 5.
              W tej części Twojej wypowiedzi pozwolę sobie się nie zgodzić prędkość 140 km/h skrzynia 5 biegowa około 3000 obrotów na minutę i tyle samo w skrzyni 6 biegowej. Zresztą koledzy co maja 6 biegową skrzynie manualną mogą sprawdzić też mnie to zdziwiło ale tak jest bo sprawdzałem.
              Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

              Komentarz

              • Przem78
                Rider
                • 2013
                • 561

                #82
                Zamieszczone przez lukaszc2
                A jak czytam, że ktoś określa prędkość 200 km/h jako przelotową na autostradzie
                To już jest lekkie przegięcie (szczególnie na Polskich autostradach) wystarczy, że pod górkę zaczną się wyprzedzać 2 TIR'y .... chyba, że jedzie o 3 rano. W normalnym ruchu w godzinach 7-20 na autostradzie średni wynik 100 - 120 km/h jest naprawdę dobry i wtedy czasami widać 200 km/h na szafie

                Zamieszczone przez lukaszc2
                które to 4 sekundy wykorzysta się sporadycznie.
                szczególnie w mieście gdzie max dochodzi się do 80-100 (na obwodnicach) i 4 biegu bo potem trzeba zwalniać :szeroki_usmiech
                Pozdr. Przemek

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #83
                  A mnie co innego zaciekawilo :diabelski_usmiech

                  Jeden kolega ma 1.2TSI 85KM ze srednim spalaniem

                  Drugi kolega rowniez ma 1.2TSI ale 105KM, ze srednim spalaniem

                  Tym mocniejszym jezdzi powoli, drogami podmiejskimi. Pierwszy jak widac cykl mieszany.

                  Tu kolejny 1.2TSI 105KM

                  Nie ma tam jeszcze zadnego z DSG jezdzonego po miescie. Ile wtedy bedzie wynosic srednie spalanie :roll: 9-10l ??
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • lukrys
                    Rider
                    • 2013
                    • 435

                    #84
                    u mnie spalanie 6,3 po 6000km głównie w mieście

                    Komentarz

                    • lukaszc2
                      Rider
                      • 2013
                      • 376

                      #85
                      Zamieszczone przez Maicroft
                      Jeden kolega ma 1.2TSI 85KM ze srednim spalaniem 7,47
                      Akurat podałeś moje spalanie z 18 000 km tylko tam w ikonce miałeś informację, że średnie spalanie zawiera również paliwo zużyte przez Webasto.
                      Orientacyjnie wygląda to tak 500 km przejechane po mieście przez 14 dni codziennie odpalane webasto (zima) wlewam 50 litrów średnia niby 10 litrów na 100 km tylko nie wiem ile paliwa zużyło Webasto (nie mam jak tego zmierzyć) wiec spalanie samego silnika może wynosić np 8 litrów a nie 10. Więc to co jest podawane na motostat jest w przypadku tego samochodu bardzo orientacyjne no chyba, że weźmiesz spalanie z okresu letniego choć i tu zdarzało się, że stałem pod sklepem z włączoną klimatyzacją i też się tego nie zmierzy.
                      Realne spalanie tego silnika (bynajmniej u mnie) to trasa w granicach 5-5,5 litra autostrada około 6,5 (prędkość 140-150 km/h) duże miasto od 7,5 do 8,5 litra na 100 km.
                      Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

                      Komentarz

                      • spike1314
                        Drive
                        • 2013
                        • 61

                        #86
                        Zamieszczone przez lukaszc2
                        Realne spalanie tego silnika (bynajmniej u mnie) to trasa w granicach 5-5,5 litra autostrada około 6,5 (prędkość 140-150 km/h) duże miasto od 7,5 do 8,5 litra na 100 km.
                        Czyli realnie tyle samo co u mnie. wydaje mi się że samo porównanie zużycia jest mało wartościowe ponieważ wszystko zależy od kierowcy, stylu jazdy, ilości ludzi na pokładzie i używanych urządzeniach jak klima itp. Realnie?? wydaje mi się, że te mocniejsze silniki 105 i 140 km wcale nie są bardziej paliwożerne od 85 km - tam gdzie zaoszczędzi 85 km przy spokojniejszej jeździe - straci w sytuacjach gdy trzeba trochę przycisnąć - wyprzedzania, autostrady i jazdy z większym obciążeniem - klima, full ludzi na pokładzie.

                        Komentarz

                        • Dig Dug
                          L&K
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 1306
                          • Seat

                          #87
                          lukaszc2, ja miałem webasto w Golfie IV i jego spalanie było pomijalne w średnim spalaniu. Jakieś tam dziesiątki litra dawało albo wcale, ale nie 0,5 czy 1 litr na 100km. Więc od motostata możesz odjąć max 0,5 litra, ale to i tak z 2 razy za dużo .

                          [ Dodano: Sob 01 Mar, 14 23:42 ]
                          Z doświadczenia użytkowania różnych aut, to realne spalanie to 1-1,5 litra więcej od fabryki. I nie wierze w jakieś super oszczędności. Może jednostkowe, wyjątkowe super oszczędności mają miejsce, ale to ze względu na zbieg okoliczności, a nie normę.
                          Była O1 jest F2.

                          Komentarz

                          • lukaszc2
                            Rider
                            • 2013
                            • 376

                            #88
                            Zamieszczone przez Dig Dug
                            lukaszc2, ja miałem webasto w Golfie IV i jego spalanie było pomijalne w średnim spalaniu. Jakieś tam dziesiątki litra dawało albo wcale, ale nie 0,5 czy 1 litr na 100km. Więc od motostata możesz odjąć max 0,5 litra, ale to i tak z 2 razy za dużo .
                            Przecież średnie spalanie z tankowania jest liczone biorąc pod uwagę ilość przejechanych kilometrów na danej ilości paliwa, skoro Webasto pobiera paliwo z tego samego baku co samochód nie można tego pominąć (oczywiście jak używa się Webasto), nie jesteś w stanie określić ile wziął silnik np z 50 litrów a ile wzięło webasto. To wszystko zależy też ile robisz kilometrów dziennie jak np 100 km to spalanie Webasto (użytego rano) można pominąć ale jak 100 km robisz przez 10 dni a używasz Webasto codziennie albo i dwa razy dziennie to nie można pominąć jego wpływu na średnie spalanie liczone przy tankowaniu.
                            Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

                            Komentarz

                            • majkel123
                              Rider
                              • 2010
                              • 570

                              #89
                              Z książki Webasto wiem ze pali około 0.5l na godzinę pracy.
                              Arctic 1.8 TSI DSG7

                              Komentarz

                              • Artur79m
                                Classic
                                • 2014
                                • 10

                                #90
                                Witam

                                W piątek odebrałem swoją OIII z silnikiem 1.2 85 KM. Do dziś zrobiłem 300 km i mogę napisać tyle:
                                1. Silnik rewelacja w stos. do ceny: przyspieszenie, spalanie
                                2. Skrzynia biegów - myślałem, że będzie brakowało mi 6 biegu - ale niepotrzebnie
                                3. Spalanie - 5,9 jak dotychczas średnie (śląskie drogi, trchę autostrad A4, A1, światła itp.) - zmiana biegów przy max 2,5 tys obr. 2-4 osoby na pokładzie.

                                Ogólne wrażenia: komfort, cisza, przestrzeń.

                                Poprzedni samochód: Honda Civic z 2007 r. z silnikiem 1.4
                                Przetestowane: OIII silnik 1.4 - 140 KM jazdy testowe, OII FL 1.6 MPI, Civic Tourer 1.8,

                                Cena ok: 50 tys. (Active + przeciwmgielne, koło zapasowe, wycieraczka)

                                Na pewno nie są uzasadnione komentarze, że ten silnik jest za słaby, nie jedzie itd.

                                Pozdrawiam

                                Komentarz

                                • lukrys
                                  Rider
                                  • 2013
                                  • 435

                                  #91
                                  To zwykłej jazdy silnik jak nakbardziej sie nadaje i z lepszym pszyśpieszeniem niż poprzednik 1,6 MPI

                                  Komentarz

                                  • grzesk
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 296

                                    #92
                                    Tak trochę z innej beczki.
                                    Jest może tu ktoś z woj. łódzkiego lub może ktoś przejeżdża co jakiś czas przez łódzkie (a najlepiej powiat bełchatowski) aby mógł zaprezentować O3 z silnikiem 85 KM abym mógł sam ocenić przed zakupem czy ten silnik by mi wystarczył bo w okolicznych salonach nie ma wersji 85 KM do jazd próbnych.
                                    Chciałbym przed zakupem doświadczyć tego auta z tym silnikiem.
                                    Miałem przez 4 dni O3 z 1.4 TSI i było fajnie ale ja nie potrzebuje takiego silnika, jeździłem w Łodzi na jeździe próbnej wersją 105 KM 6-biegów i było dla mnie OK. Człowiek co ze mną jechał stwierdził po opisie jak, gdzie i ile jeżdżę, że jak 105 KM była dla mnie OK to i zadowolony byłbym z wersji 85 KM bo jeździ podobnie a grosz w kieszeni zostanie lub można w wyposażenie wpakować.
                                    Jeździłem kilka godzin Rapidem 85 KM i było dobrze ale nie wiem czy mogę to auto do O3 porównać bo Rapid jest ciut lżejszy no i silnik jest trochę inny.

                                    Na początku stycznia już miałem prawie w rękach w dobrej cenie wersję 105 KM 6 biegów ale musiałem w ostatniej chwili zrezygnować z zakupu. Myślę teraz sobie jak będę wracał do tematu zakupu czy nie pójść w stronę wersji 85 KM z lepszym wyposażeniem Ambition (może + Amazing) czy wziąć taką jak mogłem mieć w styczniu czyli Active + Amazing i silnik 105 KM 6 -biegów bo cena będzie podobna a ewentualnie niektóre rzeczy z czasem dołożyć (podłokietnika by mi brakowało, może sterowania w kierownicy i ewentualnie czujników parkowania z przodu dla żony).

                                    Tak tu zachwalacie tą wersję 85 KM, że zaczynam się zastanawiać czy mi nie starczy właśnie ta wersja. Zresztą po przesiadce z Fabii 64 KM wszystko będzie lepsze więc może nie ma co się bać

                                    Nie jeździłem 1.6 MPI więc też nie mam porównania a mówicie, że jest gorzej niż z tym 85 KM

                                    Pozdrawiam
                                    SKODA Rapid 1.2 TSI 105 KM

                                    SKODA Fabia I 1.2 12V HTP 64 KM

                                    Komentarz

                                    • greg505
                                      L&K
                                      • 2013
                                      • 1239

                                      #93
                                      grzesk, z ciekawosci jaka wyjdzie roznica w cenie miedzy 105 a 85, przy tym samym wyposazeniu?
                                      Black magic

                                      Komentarz

                                      • grzesk
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 296

                                        #94
                                        Zamieszczone przez greg505
                                        grzesk, z ciekawosci jaka wyjdzie roznica w cenie miedzy 105 a 85, przy tym samym wyposazeniu?
                                        Nie wiem jak by to było w innych salonach ale w tych co ja byłem to różnica była dokładnie taka jak w cenniku.
                                        Na chwilę obecną różnica między 85 KM a 105 KM 6 biegów to - 4350 zł
                                        a dla 85 KM i 105 KM 5 biegów - 3600 zł

                                        Z jednej strony nie są to jakieś kolosalne różnice ale dla mnie to dużo.
                                        Dlatego zastanawiam się czy pójść w stronę silnika czy wyposażenia bo np. (takie wersje mniej więcej by mnie interesowały) wersja 105 KM 6-b Active + Amazing + tempomat + Bolero wychodzi drożej o 150 zł od 85 KM Ambition + Amazing a dostaję dużo więcej wyposażenia.
                                        Jeśli porównam wersję minimalną dla mnie czyli 85 KM i tylko Ambition a 105 KM 6b Active + Active i nic więcej to różnica już jest 1250 zł na korzyść wersji 85 KM a nadal mam lepiej wyposażone auto.
                                        SKODA Rapid 1.2 TSI 105 KM

                                        SKODA Fabia I 1.2 12V HTP 64 KM

                                        Komentarz

                                        • lukrys
                                          Rider
                                          • 2013
                                          • 435

                                          #95
                                          To może trochę danych:
                                          Octavia 3 1,2 TSI 0-100 - 12s (mierzyłem i mi wyszło 11,5s)
                                          Octavia 2 1.6 MPI 0-100 - 12,3s

                                          Tak przy okazji miałem dziś jazdę próbną Citroenem C5 wersja selection z pneumatycznym zawieszeniem i silnikiem 1.6 155km (bez turba) i powiem Ci że naprawde nie ma różnicy w przyśpieszeniu według octavii 1,2 TSI. A to pewnie za sprawą wagi octavii (1150kg). Jeśli ktoś nie wierzy proponuje jazdę próbną Pozdrawiam

                                          Komentarz

                                          • Northeusz
                                            RS
                                            • 2010
                                            • 1677
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                            #96
                                            Zamieszczone przez lukrys
                                            silnikiem 1.6 155km (bez turba)
                                            Jest to chyba silnik 1.6 THP i on posiada turbo , więc pewnie dlatego
                                            Zamieszczone przez lukrys
                                            naprawde nie ma różnicy w przyśpieszeniu według octavii 1,2 TSI
                                            Pozdrawiam
                                            Northeusz

                                            Komentarz

                                            • Himenek
                                              Rider
                                              • 2014
                                              • 412

                                              #97
                                              ten silnik w manualu ma 8.6 do setki... więc jak nie widzisz różnicy rzędu 3,5 sekundy do 100km/h to cóż... zresztą porównujesz auto za 50 tys do auta za 100 tys

                                              Komentarz

                                              • Ceed1
                                                Rider
                                                • 2012
                                                • 461

                                                #98
                                                lukrys. Co Ty bredzisz?

                                                Komentarz

                                                • paweł2
                                                  L&K
                                                  • 2010
                                                  • 1405

                                                  #99
                                                  O3 1.2TSI 105ps ma z testu 0-100 10.3 a w wersji 85ps 11.7.
                                                  I tu czuc roznice a co dopiero do
                                                  Zamieszczone przez Northeusz
                                                  1.6 THP i
                                                  :lol:
                                                  Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

                                                  Komentarz

                                                  • polrob
                                                    Rider
                                                    • 2013
                                                    • 535
                                                    • Superb III (3V3)
                                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                    Zamieszczone przez lukrys
                                                    To może trochę danych:
                                                    Octavia 3 1,2 TSI 0-100 - 12s (mierzyłem i mi wyszło 11,5s)
                                                    Octavia 2 1.6 MPI 0-100 - 12,3s

                                                    Tak przy okazji miałem dziś jazdę próbną Citroenem C5 wersja selection z pneumatycznym zawieszeniem i silnikiem 1.6 155km (bez turba) i powiem Ci że naprawde nie ma różnicy w przyśpieszeniu według octavii 1,2 TSI.

                                                    No tutaj kolego pojechałeś po bandzie. Chyba że ty jeździłeś wersją C5 1.6benzyna 120km i ona faktycznie nie ma turbo.
                                                    jest Skoda Superb 3 1.4TSI Ambition RP 2016 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=92672
                                                    była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Kombi MY2015 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=86583
                                                    była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE MY2013- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69198

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...